Taip pat žiūrėkite

Veganiškos dietos širdies sveikatai

Turinys

    Tyrimas: insulto rizika veganams ne mažesnė Publikuota: Dietologai ragina balansuoti maisto produktus, nesvarbu kokia dieta vadovaujamasi.

    veganiškos dietos širdies sveikatai

    Vladimiro Ivanovo VŽ nuotr. Veganiškos dietos širdies sveikatai Banaitienė Naujas britų tyrimas teigia, jog veganiškos ir vegetariškos mitybos atstovai turi mažesnę tikimybę susirgti širdies kraujagyslių ligomis, bet labiau rizikuoja patirti insultą.

    veganiškos dietos širdies sveikatai

    Atlikdami jį mokslininkai beveik 18 metų stebėjo Palyginti su vartojančiaisiais mėsą, iš 1. Bet, anot BBC, ir ši studija negali vienareikšmiškai įrodyti, ar sveikata priklauso tik nuo pasirinktos dietos, ar ir nuo kitų gyvenimo būdo aspektų.

    Mitybos ekspertai teigia, jog nepriklausomai nuo pasirinktos dietos, geriausia valgyti kuo įvairesnį maistą.

    European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition ilgalaikio tyrimo duomenys. Pusė dalyvių, prisijungusių prie tyrimo — m.

    veganiškos dietos širdies sveikatai

    Apie mitybą jų buvo klausinėjima prasidėjus tyrimui, tokia pat apklausa vėl atlikta aisiais. Tyrėjai atsižvelgė ir į tai, ar tyrimo dalyviai rūko, į jų sveikatos istoriją bei fizinį aktyvumą.

    Shutterstock nuotr. Ar žinote, kaip veganiška dieta saugo sveikatą? Veganai nevalgo gyvulinės kilmės produktų, o visas reikalingas medžiagas gauna iš daržovių, vaisių, riešutų, kruopų ir pupų. Štai keletas veganiškos mitybos privalumų, kuriuos įvardija allwomenstalk.

    Iš viso tarp tiriamųjų nustatyta 2. Tyrėjai mano, jog tai gali būti susiję su mažu gaunamo vitamino B12 kiekiu, bet teigia, jog patvirtinti šias sąsajas reikia daugiau tyrimų.

    veganiškos dietos širdies sveikatai

    Kita vertus, gali būti ir taip, jog minėtos asociacijos neturi nieko bendra su dieta ir gali atspindėti kitus tiriamųjų, kurie nevalgo mėsos, gyvenimo būdo ypatumus. Sveika ar ne BBC kalbinta dietologė Frankie Phillips teigia, jog tyrimas neparodo, kad veganiška ir vegetariška mityba yra nesveikesnė, negu kitos, nes tai buvo stebimasis tyrimas — tyrėjai keliolika metų stebėjo, ką žmonės valgo. Taigi jų duomenys yra asociatyvūs, o ne paremti priežasties ir pasekmės aiškinimu.

    Nors vegetariška dieta gali būti efektyvus būdas pagerinti sveikatos būklę, neteisingai subalansuota mityba gali sukelti problemų. Paprastai teigiama, kad vegetariška mityba susijusi su sumažėjusiu bendru mirtingumu, mažesne širdies ir kraujagyslių ligų rizika. Vegetarai turi mažesnį kūno masės indeksą, mažesnį cholesterolio kiekį, mažesnį kraujo spaudimą, rečiau serga širdies ligomis, hipertenzija, 2 tipo cukriniu diabetu, inkstų ligomis, osteoporoze, demencijomis.

    Dietologės nuomone, tyrimas ragina pasvarstyti, ar verta maitintis pagal griežtai apibrėžtą ir suplanuotą dietą, ar valgyti įvairų maistą. Tyrimo dalyviai apie jų mitybą pakartotinai apklausti aisiais. Phillips tvirtina, jog nuo tyrimo pradžiosaisiais iki dabar veganiška ir vegetariška mityba pasikeitė — vegetarams ir veganams patogaus maisto pasiūla išsiplėtė, ši mityba išpopuliarėjo, be to, dabar daugiau žinoma apie apdorotų produktų ir raudonos mėsos nesaikingo vartojimo keliamą pavojų sveikatai.

    veganiškos dietos širdies sveikatai

    Tradiciškai rekomenduojama suvalgyti mažiausiai penkias vaisių ir daržovių porcijas per dieną. Patiekalų pagrindą turėtų sudaryti skaidulomis turtingi, krakmolingi produktai — duona, makaronai, ryžiai, bulvės. Nevalia pamiršti baltymų — iš liesos mėsos, žuvies, jūros produktų, ankštinių daržovių ir nesūdytų riešutų.

    veganiškos dietos širdies sveikatai

    Į dietą reiktų įtraukti pieno produktų ar jų alternatyvų.