Mokslo ir technologijų pasaulis

Apatinis ir viršutinis slėgis esant hipertenzijai, Verta paskaityti

Turinys

    apatinis ir viršutinis slėgis esant hipertenzijai

    Koks kraujo spaudimas yra idealus ir ką daryti, jei nukrypo nuo normų? Šį slėgį sukuria širdies susitraukimai ir jis mūsų kūnui gyvybiškai svarbus. Deja, apie kraujospūdį dažniausiai žinome tik tiek, kad jis gali būti pavojingai aukštas, žemas arba normalus.

    Įvertinus mūsų šalies situaciją, išvados nedžiugina — 1 iš 3 žmonių turi  padidėjusį  arba aukštą kraujo spaudimą. Liūdina ir faktas, kad jo simptomai pastebimi tik tuo tuomet, kai kraujagyslės ar gyvybiškai svarbūs organai jau yra pažeisti. Vienintelis būdas įsitikinti, ar Jūsų kraujospūdis normalus, yra reguliarus jo matavimas, o pastebėjus pokyčius — kreipimasis į gydytoją. Netapkite 1 iš 3, savo sveikata pasirūpinkite jau dabar!

    Vis dėlto veikiant šiam slėgiui mūsų organizme iki audinių ir organų keliauja maisto medžiagos ir deguonis, baltieji kraujo kūneliai ir antikūnai. Kraujo spaudimo įtaka, mūsų sveikata ir savijautai — didžiulė, todėl tiek jauno, tiek vyresnio amžiaus reikėtų sekti kraujospūdžio duomenis ir matuoti jį reguliariai.

    apatinis ir viršutinis slėgis esant hipertenzijai

    Ką svarbu žinoti apie kraujo spaudimą ir kokie signalai praneša, kad metas susirūpinti sveikata? Patį didžiausią spaudimą galima pamatuoti susitraukiant širdžiai, kai kraujagyslių sienelės spaudžiamos labiausiai.

    apatinis ir viršutinis slėgis esant hipertenzijai

    Jis vadinamas sistoliniu, arba viršutiniu. Diastolinis, arba apatinis spaudimas, matuojamas tuo metu, kai širdis atsipalaiduoja ir spaudimas yra mažiausias. Idealiausias kraujo spaudimas: viršutinis: nuo 90 iki ; apatinis: nuo 60 iki Jei kraujospūdis — žemas Kad jūsų kraujospūdis yra žemas, apatinis ir viršutinis slėgis esant hipertenzijai atpažinti iš šių ženklų: galvos svaigimo, staiga suprastėjusio regėjimo, silpnumo ar pykinimo staigiai atsistojus iš sėdimos ar gulimos padėties, nuolatinio nuovargio, pablyškusios odos, susilpnėjusio pulso.

    apatinis ir viršutinis slėgis esant hipertenzijai

    Gerkite kuo daugiau skysčių, ypač esant šiltam orui, peršalę ar sirgdami gripu; Jei pajutote silpnumą, suvalgykite daugiau druskos turinčio maisto; Reguliariai sportuokite, mankštinkitės — taip aktyvinsite medžiagų apykaitą; Stenkitės niekada staigiai nesikelti iš sėdimos ar gulimos padėties; Keldamiesi iš lovos, prieš išlipdami ramiai pasėdėkite; Miegant rekomenduojama rinktis aukštesnę pagalvę; Išbandykite kontrastinį dušą; Venkite ilgai stovėti nejudėdami vienoje padėtyje, ilgai maudytis karštame vandenyje.

    Jei kraujospūdis — aukštas Esant per aukštam kraujospūdžiui, kraujas spaudžia kraujagyslių sieneles daugiau nei turėtų.

    apatinis ir viršutinis slėgis esant hipertenzijai

    Jei tai vyksta ilgą laiką, kraujagyslių sienelės gali būti pažeistos. Aukštą kraujospūdį rodantys ženklai: stiprūs galvos skausmai, judesio ir regėjimo sutrikimai, skausmas krūtinėje, širdies ritmo sutikimai, kraujas šlapime.

    Palaikykite normalų kūno svorį; Venkite itin riebaus maisto, į racioną įtraukite daugiau daržovių, vaisių; Vartokite daugiau kalio turinčių produktų: žalių lapinių daržovių, pomidorų, melionų, bananų, avokadų, abrikosų, apelsinų, tunų, lašišų, riešutų, sėklų, pupelių; Ribokite kofeino turinčius produktus.