Mitai apie širdies ligas: ką daryti, norint sumažinti riziką? - LRT

Dieta hipertenzijai sumažinti cholesterolio kiekį

Naujienų srautas

Kaip koreguoti mitybą, kai nustatomas padidėjęs cholesterolio kiekis? Autorė: Vilma Viliūšienė, gydytoja Cholesterolis — tai kūno lipidų riebalų rūšis, kurią daugiausiai sintetina kepenų bei žarnyno ląstelės.

dieta hipertenzijai sumažinti cholesterolio kiekį

Cholesterolis reikalingas ląstelių membranų statybai, kai kurių hormonų sintezei, dalyvauja vitamino D apykaitoje, tulžies rūgščių gamyboje. Tai — aterosklerozės formavimosi pagrindas. Progresuojant aterosklerozei, įvyksta infarktai, insultai, atsiranda įvairių organų nepakankamumas, demencija.

dieta hipertenzijai sumažinti cholesterolio kiekį

Ką daryti, jei nustatomas padidėjęs cholesterolio kiekis kraujyje? Nors cholesterolio kiekį gali lemti ir genetika, dažniausiai padidėjusi cholesterolio koncentracija — neteisingos mitybos ir nesveikos gyvensenos pasekmė.

Šeimos gydytoja patarė koreguoti mitybą. Norėčiau daugiau žinoti, ką specialistai rekomenduoja valgyti, o ko atsisakyti sergant šia liga, teigia erių Milda. Kauno klinikų Gastroenterologijos klinikos gydytoja gastroenterologė, dietologė doc.

Todėl pirmiausia vertėtų peržiūrėti ir koreguoti savo gyvensenos įpročius: fizinis aktyvumas, subalansuota mityba, žalingų įpročių atsisakymas. Ką valgyti, norint sumažinti cholesterolio kiekį?

dieta hipertenzijai sumažinti cholesterolio kiekį

Rinkitės sveikesnius riebalus. Venkite riebaus ir gausaus gyvulinio maisto, keptų, riebaluose virtų maisto produktų, riebių kepinių, margarinų, į kurių sudėtį įeina trans riebalai, galintys sukelti onkologines ligas.

Gerųjų riebalų gausu avokaduose, riešutuose, šalto spaudimo, natūraliuose aliejuose. Omega 3 gausu riebioje žuvyje skumbrė, silkė, lašišanatūraliuose hipertenzijos klinika, riešutuose.

Bedruskė dieta gali sumažinti kraujospūdį Domantė Juknonytė Man diagnozavo hipertenziją.

Jei nemėgstate žuvies, ar neišeina gauti jos natūralios, sveikos, galima reguliariai vartoti žuvies taukų maisto papildus. Vartokite daugiau skaidulinio maisto: daržovių, vaisių, viso grūdo kruopų, ankštinių lęšiai, žirniai, pupelės ir pan.

  • Hipertenzija viilma
  • Nors per didelis cholesterolio kiekis organizme tikrai yra svarbus rizikos veiksnys, prisidedantis prie širdies ir kraujagyslių ligų išsivystymo, gydytojai ir vaistininkai pataria pirmiausia atlikti reikalingus tyrimus ir įsivertinti asmeninę riziką, skelbiama pranešime spaudai.
  • Galvos skausmas su hipertenzija kaip atsikratyti
  • Grūdai Bet kokio tipo grūduose cholesterolio kiekis yra lygus nuliui, o nedidelė jų sudėtyje esančių riebalų dalis yra tik sveikiausias augalinis aliejus.
  • Nors per didelis cholesterolio kiekis organizme tikrai yra svarbus rizikos veiksnys, prisidedantis prie širdies ir kraujagyslių ligų išsivystymo, gydytojai ir vaistininkai pataria pirmiausia atlikti reikalingus tyrimus ir įsivertinti asmeninę riziką.

Vaisių ir daržovių kiekis per dieną turėtų būti ne mažiau g. Jei pakeitus gyvenseną, numetus svorio, cholesterolio koncentracija išlieka didelė, vertėtų pradėti cholesterolį mažinančius vaistus, kuriuos gali paskirti šeimos, vidaus ligų gydytojas ar kardiologas.

dieta hipertenzijai sumažinti cholesterolio kiekį

Na o susiduriant su sunkumais pokyčių kelyje, vertėtų pasikonsultuoti su profesionalais: gydytojais dietologaispsichologaiskineziterapeutais.