Dietologė: mažai angliavandenių turinti dieta gali skatinti nutukimą ir kenkti sveikatai - LRT

Rafinuotų angliavandenių poveikis žmogaus širdies sveikatai

Štai ką iš savo mitybos vertėtų išbraukti visiškai arba geriausiu atveju tuo pasilepinti itin retai: Greitasis maistas Vartojant su saiku, aukštos kokybės jautiena širdžiai netgi naudinga, teigia kardiologė dr. Regina Druz, tačiau žvelgiant bendrai, sotieji gyvulinės kilmės riebalai, ypač vartojami su angliavandeniais, širdžiai kenkia.

Kalbant apie sveikatą, itin daug dėmesio sulaukia teiginiai, kad sotieji riebalai visgi nesukelia koronarinės širdies ligos ir kad įvairūs aliejai, kuriuos lig šiol buvo raginama vartoti, kaip tik gali ją sukelti. Nuomonę apie polinesočiųjų aliejų naudą sveikatai, palyginti su sočiaisiais riebalais, tokiais kaip sviestas, jautienos riebalai, taukai ir netgi kokosų aliejus, lemia atliktų tyrimų kokybė, jų apimtis ir trukmė.

Dietologė: mažai angliavandenių turinti dieta gali skatinti nutukimą ir kenkti sveikatai

Kalbant apie naudą sveikatai, svarbu ir tai, koks maistas valgomas apribojus suvartojamą sočiųjų riebalų kiekį. Taigi prieš pasiduodami pagundai manyti, kad galite valgyti gerai apskrudusių kepsnių, kiaulienos šonkaulių ir nenugriebto pieno produktų, kiek tik geidžiate, verčiau susipažinkite su literatūros apie maistinius riebalus apžvalgos išvadomis ši apžvalga yra komerciniu požiūriu neutrali ir, ko gero, išsamiausia iš visų paskelbtų apžvalgų.

Jos pateikiamos Amerikos širdies asociacijai skirtame rekomendaciniame dokumente, kurį praėjusių metų birželį išleido ekspertų grupė, vadovaujama Harvardo T. Chano visuomenės sveikatos mokyklos širdies ir kraujagyslių ligų prevencijos profesoriaus dr. Franko M. Šis dokumentas padeda suprasti, kodėl ne vieną dešimtmetį trunkanti kampanija, kuria siekiama iš amerikiečių vartojamo maisto pašalinti gyvūninius riebalus ir taip pažaboti širdies ir kraujagyslių ligas, nėra tokia sėkminga, kaip tikėtasi, ir kodėl ji yra siejama su viršsvorio problema ir antro tipo diabeto epidemija.

Tyrimų išvados Dažniausiai sumažinę kurios nors maisto medžiagos kiekį žmonės vietoj jos pradeda vartoti kažką kitą, kad gautų pakankamą hipertenzija su hipotiroze kalorijų.

  1. Riebalai: kurie iš jų – iš tiesų geri, o kurie – blogi? | martynofondas.lt
  2. Makaronai: naudingi ar žalingi? | martynofondas.lt
  3. 10 labiausiai širdžiai kenkiančių produktų - DELFI Sveikata
  4. Rafinuoti makaronai turi daugiau kalorijų, angliavandenių, B grupės vitaminų ir geležies, tačiau mažiau skaidulų bei kitų maistinių medžiagų.

Deja, labai dažnai sočiųjų riebalų ir apskritai riebalų atsisakymas nuveda prie rafinuotų angliavandenių ir cukraus — dėl susiklosčiusio užkandžiavimo reiškinio riebalų vengiantys asmenys suvalgo per daug kaloringų, tačiau nemaistingų maisto produktų.

Kai kurie tyrimai, kuriais siekta įrodyti sočiųjų riebalų kiekio sumažinimo naudą, nebuvo sėkmingi — ko gero, dėl to, kad jų dalyviai vietoj šių riebalų vartojo transriebalų turinčių produktų margarino ir kitų iš dalies hidrintų aliejųkurie, kaip paaiškėjo, kraujagyslėms kenkia labiau nei gyvūniniai riebalai.

beta adrenoblokatorių širdies sveikata hipertenzija 2 laipsnių ar

Kita vertus, iš dr. Sackso ekspertų grupės parengtos keturių, jų manymu, svarbiausių XX amžiaus 7-ajame dešimtmetyje atliktų bandymų rezultatų suvestinės matyti, kad asmenims, vartojusiems mažiau sočiųjų riebalų ir vietoj jų pasirinkusiems aliejų, kuriame gausu polinesočiųjų riebalų, o geriausia — transriebalų visai neturintį sojų aliejų, koronarinės širdies ligos rizika sumažėjo 29 proc.

Panašus rezultatas pasiektas vartojus cholesterolio kiekį kraujyje mažinančius vaistus.

hipertenzija antrojo laipsnio trečioji rizika geriausia nugaros hipertenzija

Vėlesniuose tyrimuose didžiausią įtaką rezultatams darė tai, kokius maisto produktus tyrimo dalyviai vartojo vietoj sočiųjų ir kitų riebalų. Pavyzdžiui, iš tyrimo, kuriame dalyvavo širdies smūgį patyrę britai vyrai, rezultatų matyti, kad, šiems asmenims pradėjus vartoti stačiatikybės hipertenzija, daug angliavandenių turintį maistą, cholesterolio lygis sumažėjo vos 5 proc.

hipertenzija 2 laipsnių rizika 2 slėgio skaičiai magnis b6 hipertenzijai gydyti

Mat jie vartojo daugiausia rafinuotus angliavandenius, neskaidulingus miltus ir cukrų, o šie produktai didina svorį ir kelia riziką susirgti diabetu. Antsvoris ir diabetas — du pagrindiniai koronarinės širdies ligos rizikos veiksniai. Be to, remiantis ekspertų išvadomis, kai polinesotieji ir mononesotieji riebalai pakeičia sočiuosius riebalus, mažėja mirtingumas nuo vėžio, demencijos ir plaučių ligų, taip pat nuo koronarinės širdies ligos ir insulto.

10 maisto produktų, kenkiančių širdžiai

Kitaip tariant, jei jums apskritai yra svarbu išsaugoti gerą sveikatą, rinkitės Viduržemio jūros regiono virtuvę, nes šiame regione valgoma daug augalinio maisto ir nesočiųjų aliejų, o pagrindinis angliavandenių rafinuotų angliavandenių poveikis žmogaus širdies sveikatai — rudieji ryžiai, bulguro kruopos, vaisiai ir daržovės. Viename interviu dr. Vietoj jų rinkitės natūralius aliejus, kuriuose daug polinesočiųjų riebalų, — tai gali būti kukurūzų, sojų, dygminų, saulėgrąžų, žemės riešutų, graikinių riešutų ir vynuogių sėklų aliejai.

  • Riebalai ne tik netukina ir nesargdina, priešingai – lieknina ir gerina sveikatą | martynofondas.lt
  • Asd vartojimas sergant hipertenzija
  • Hipertenzija žemas kraujospūdis ką daryti
  • Greitasis maistas Ar sotieji riebalai iš tiesų tiesiogiai susiję su širdies ligomis, moksliškai iki galo neįrodyta.
  • Vaistai nuo hipertenzijos pagal klases
  • Širdies ligos, susijusios su mityba Širdis Gražina Vasiliauskienė Alfa.
  • Su hipertenzija, staigus slėgio kritimas
  • Retas pulsas ir hipertenzija

Pagrindinės išvados Visai neseniai Harvardo T. Chano visuomenės sveikatos mokyklos epidemiologijos ir mitybos profesorius dr. Amerikiečių įprastinis maistas ne itin sveikas.

o tai reiškia 3-iojo laipsnio hipertenziją gyvojo vandens, skirto hipertenzijai gydyti

Dėl kokosų aliejaus dr.